Випадки, коли обсяги споживання електроенергії, що показуються лічильниками комерційного обліку, встановленими обленерго, не збігаються з цифрами, які видають лічильники технічного обліку, встановлені безпосередньо на підприємстві – споживачеві електроенергії зустрічаються не так вже й рідко. Причому, як правило, облік на стороні обленерго показує більші цифри, ніж на боці підприємства. Зрозуміло, що обленерго не зацікавлені в знаходженні причин таких розбіжностей і зазвичай обмежуються відписками про те, що з їх боку претензій до обліку немає. Таким чином, розбиратися з цією ситуацією споживачеві електроенергії припадає своїми силами. З огляду на те, що багатьом підприємствам електромережі дісталися ще з радянських часів, а також на те, що в їх штаті взагалі може не бути постійного енергетика, вирішити цю проблему самотужки буває досить складно.

Фахівці ТОВ «Енерго Х» володіють усіма необхідними знаннями, обладнанням і потрібними допусками для того, щоб знайти причини і шляхи подібних витоків електроенергії .

Коротко розглянемо найбільш часто зустрічаючися причини втрат електроенергії на шляху від точки обліку обленерго до обліку підприємства.

  • Несанкціоноване підключення. Зазвичай це перше, що спадає на думку при розгляді подібних ситуацій. Не обов’язково це результат злого умислу. Буває так, що підприємство отримує в спадок досить розгалужену і заплутану електромережу, в хитросплетіннях якої ніхто до кінця не зміг розібратися. А потім виявляється, що на одній з гілок мережі знаходиться сторонній споживач, який почав споживати велику кількість електроенергії і тому став помітний.
    Можливі ситуації, коли при виконанні ремонтних робіт на підстанціях, працівники обленерго тимчасово підключають на одно введення двох споживачів, а потім забувають перекомутувати схему назад. І ось уже підприємство платить і за себе, і за «того хлопця».
  • Втрати на реактивну потужність. Втрати на потужних трансформаторних підстанціях, якщо вони працюють в розрахункових режимах, невеликі в процентному відношенні, але при зниженні споживаної потужності і, як наслідок, недовантаження ТП, абсолютна величина втрат зберігається, що веде до їх зростання в процентному співвідношенні. В особливо запущених випадках втрати на реактивну потужність можуть доходити до 30%. В такому випадку єдино вірне рішення – заміна трансформаторів на менш потужні.
  • Втрати в кабелі. Якщо кабель живлення сильно зношений або знаходиться в аварійному стані (скажімо після пожежі) втрати в ньому можуть досягати значних величин.
  • Неправильне підключення лічильників або трансформаторів струму може призводити до того, що облік споживаної електроенергії буде вестися невірно. До цього ж призводить і невідповідність реальних коефіцієнтів трансформації струму до їх паспортних значень.

В рамках з’ясування причин розбіжностей в показаннях приладів комерційного і технічного обліку електроенергії наші фахівці вивіряють всю схему підключення підприємства до електромережі, як на стороні підприємства, так і на стороні живильної ТП, з’ясовують куди веде кожен кабель, кожне введення, міряють втрати на реактивну потужність і втрати в кабелі, перевіряють правильність підключення приладів обліку і т.д. і т.п.

Такі обстеження зазвичай проводяться в 3 етапи:

  1. Наші фахівці зустрічаються з фахівцями обстежуваного підприємства, визначають і узгоджують необхідний обсяг робіт, їх терміни і вартість. При необхідності роботи узгоджуються і з обленерго.
  2. Безпосередньо етап обстеження системи зовнішнього електропостачання, яке намагаються проводити якомога оперативніше, щоб не заважати нормальній роботі підприємства.
  3. За результатами обстеження фахівцями ТОВ «Енерго Х» складається звіт, в якому наводиться однолінейна принципова схема електропостачання підприємства, перераховуються всі виконані роботи та отримані результати обстеження. Звіт надається замовнику як в паперовому, так і в електронному вигляді.

Треба мати на увазі, що найчастіше прилади комерційного обліку встановлені на підстанціях, що належать обленерго. Це означає, що доступ туди дають тільки служби обленерго. Тому, для проведення всебічного обстеження на предмет визначення витоків електроенергії підприємству буде необхідно узгодити свої роботи з обленерго і завчасно запросити доступ на підстанцію. Приклад такого листа на начальника РЕМу наведено за посиланням.

Фахівці ТОВ «Енерго Х» завжди готові швидко і кваліфіковано допомогти Вам у вирішенні проблем, пов’язаних з пошуком витоків і втрат електроенергії. За більш детальною інформацією звертайтесь за наступними контактами.