В Лондоні, 10 грудня 1868 року, поряд з парламентом Обʼєднаного королівства, вперше було встановлено “семафор”. Пристрій був мало схожий на сучасний світлофор. Цей агрегат був механічного типу, який регулював рух транспорту, збільшуючи безпеку пішоходів під час перетину дороги. Механіка тогочасного пристрою обмежувалася лише зміною положення стрілки – 90˚ і 45˚. Ні про які регулюючі рухи кольори не було й мови, та і власне «семафор» керувався поліцейським, який контролював рух.

В 1910 р., через 40 років, був створений перший світлофор, який не вимагав присутності людини. Це відбулося в Чикаго. А невдовзі, через 2 роки, було створено перший електричний світлофор, який вже мав знайоме нам кольорове маркування – червоний і зелений сигнали. Трикольорові світлофори були встановлені аж в 1920 році в найбільш густонаселених мегаполісах, які бурхливо розвивалися – в Нью-Йорку и Детройті.

В 90-ті роки в області напівпровідникової техніки відбувся технічний бум, що, в свою чергу, вплинуло і на світлофорне обладнання. А саме, був винайдений світлодіод, який розповсюджував світло в зеленому діапазоні видимого випромінювання з досить яскравою світністю, що надало можливість використання в світлофорах. Почався етап масового впровадження світлодіодних світлофорів.

Головною задачею світлофорів було, й залишається дотепер, збільшення безпеки руху, а також покращення якості руху транспортних засобів і пішоходів. Світлофори регулюють масовий рух в рамках міських магістралей, а також в місцях перетину доріг з пішохідними шляхами. Також, світлофори допомагають оптимізувати швидкість руху в межах міста й спрощують рух міського і громадського транспорту, що, в свою чергу, покращує екологічний стан за рахунок зменшення зупинок автотранспорту на міських автомагістралях. Завдяки світлофорам зменшується кількість дорожньо-транспортних пригод на перетині доріг пішохідними переходами в умовах поганої видимості та високого швидкісного режиму.

ТОВ «Енерго Х» займається забезпеченням перехресть сучасним обладнанням, в тому числі й світлофорами, з метою збільшення безпеки вуличного руху. З метою покращення регулювання руху враховуються всі особливості місцевості та інтенсивність руху на кожній конкретній ділянці. Також враховуються похибки проектування, такі як «короткі» світлофори (з малим часом роботи на допуск руху), невірні пріоритети під час руху на перехрестях, низька світність при різних умовах експлуатації та ін. Для облаштування світлофорних обʼєктів ТОВ «Енерго Х» використовує сучасні методи світлофорного регулювання зі змінною тривалістю для збільшення безпеки руху на перехресті. Автоматичні методи регулювання і організації руху транспорту дозволяють створювати, так звану, «зелену хвилю». Вся система керування безпекою руху забезпечується контролерами керування єдиною ділянкою руху (перехрестя) за допомогою GSM-модемів і контролерами визивної дії (які надають зелене світло за вимогою пішохода), а також додатковими сигналами.

Таким чином, облаштування перехресть – це цілий комплекс заходів, який містить в собі, окрім безпосереднього встановлення світлофорів, земляні роботи для укладання силових кабелів і ланцюгів живлення, оновлення розмітки дорожнього полотна, встановлення відповідних дорожніх знаків. ТОВ «Енерго Х» виконує весь цей комплекс робіт.

В 2018 році нашою компанією реконструйовано шість автодорожніх перехресть м.Харкова, а саме, три перехрестя по вул.Клочківській, два – по Московському проспекту, а також перехрестя поблизу школи № 119. Всі вони переобладнані за останнім словом техніки з урахуванням щільності автомобільного потоку , а також інтенсивності руху пішоходів. На світлофорних обʼєктах застосовувалися системи відеоспостереження для контролю за дорожньою ситуацією, а також пристрої узгодження часу для створення «зеленої хвилі». В залежності від умов конкретного перехрестя використовувалися різні види світлофорів, встановлювалися необхідні дорожні знаки і різноманітні спец засоби для забезпечення безпечного перетину дороги пішоходами, такі як звукові сигнали, кнопки виклику зеленого світла.

Всі наші зусилля в області проектування і зведення світлофорних обʼєктів спрямовані, в першу чергу, на зростання безпеки нашого з вами дорожнього руху, а також покращення комфорту пересування міськими автомагістралями.